Da-mi cusuru’, nene !…

cropped-vipera-neagra-2.jpg

Interesant concursul de bancuri organizat de Cusrgii de la Radio 21. Unde mai pui ca te poti alege chiar cu un premiu de o suta de franci. O suta de franci !…  Tiii !

De-o saptamana imi tot bat capu’ sa inventez un banc… N-am talent si basca !  N-am fost in stare niciodata sa nascocesc unul. Si ce bine mi-ar fi prins cei o suta de franci…

Astia oameni, dom’le… francii !  Toti unu’ si unu’… azi aici si maine-n Ploiesti, ce-am avut si ce-am pierdut !  Care mai de care da cu pusca-n D-zeu… si sunt in stare sa posteasca si trei zile-n sir, daca n-or avea ce bea…

Pai, da-mi dom’le o suta de franci si pana seara iti fac Republica !  Da, stiu, o sa spuneti ca ce, acu’ nu-I Republica ?

Da’ ce ?  Asta-i Republica ?

Intr-o republica adevarata nu mai are nimenea drept sa plateasca bir si fiecare ia de la stat o leafa buna pe luna, toti intr-o egalitate… Ehe !… buni ar fi fost o suta de franci !…  Da’ nu-s, dom’le !

Si totusi, ia sa vedem…  Intr-un avion se aflau un rus, un american si un roman. Deodata se aude vocea pilotului: „Motoarele s-au oprit, peste cinci minute ne prabusim !…”    Atunci, rusul…

Degeaba, nu reusesc sa merg mai departe cu bancu’ asta… nici de mi-ai smulge limba cea bifurcate !

Si ce buni ar fi fost cei o suta de franci !…  Faceam Republica !

1870-Garibaldi

Garibaldi

Un gând despre “Da-mi cusuru’, nene !…

Lasă un răspuns

