Ora de religie si Judecata de Apoi

Adam si Eva

Am fost si eu o vreme religios. Asta se intampla pe vremea cand nu eram doar o vipera, ca acum, ci ditamai  Sarpele Primordial. Adica cel din Gradina Edenului, stiti voi, ala cu maru’…

Pe vremea aia locuiam, cum am spus, in Rai si am facut o mare prostie. Prostia de a-ti fi mila. Da, nu va mirati, mila. Mi-a fost mila de ignoranta si imbecilitatea lui Adam si a Evei – doua biete fiinte care erau lipsite de lumina cunoasterii binelui si raului. Umblau toata ziua brambura prin Gradina Raiului si se imperecheau pe unde apucau, ca animalele.

Intr-o zi mi s-a facut mila de ei si le-am oferit Marul Cunoasterii Binelui si Raului. Ce a urmat apoi, va e cunoscut la toti.

Socot insa acum ca am oferit acel mar degeaba, Adam si Eva tot prosti au ramas. Si omenirea la fel.

Cu alte cuvinte, D-zeu i-a judecat degeaba. Erau iresponsabili.

In ceea ce priveste justitia divina – ma pufneste si acum rasul. A judeca doi iresponsabili e o fapta demna de circ, nu de dreptate.

Ma intreb atunci, cum oare va arata mult trambitata Judecata de Apoi ?  Cu un D-zeu care nu cunoaste diferenta dintre responsabil si iresponsabil va fi, probabil, un circ demn de orice ospiciu.

Un gând despre “Ora de religie si Judecata de Apoi

Lasă un răspuns

