Bilete de papagal

Nu ma dau in vant dupa horoscoape, zodiace ori alte aiureli de felul acesta. Pot spune doar ca sunt cate unii care castiga un ban cinstit (sic!) din prostia altora.

Cu ceva vreme in urma am facut o calatorie cu trenul. In compartiment a intrat un vanzator ambulant de bilete de papagal. Avea o cutie plina de planete si un papagal – un perus verde-albastrui – ce ma privea tantos si mistocareste de la inaltimea cutiei unde statea cocotat.

Din vorba in vorba, i-am cerut pana la urma o planeta vanzatorului. Papagalul m-a servit imediat, cu un suras care parca spunea: „Ia, fraiere !”

Cum ma asteptam, planeta zicea numa’ de bine. I-am atras atentia vanzatorului ca nu mi se par deloc realiste planetele sale si sa-mi dea alta; ca doar mie mi-au mers dintotdeauna rau lucrurile pe lumea asta – m-am obisnuit asa – si nu-mi trebuie amageala de doi bani.

Papagalul ma privea cu un aer mirat care spunea parca: „N-am mai vazut aiurit ca asta de…”

Incepuse sa ma cam enerveze moaca papagalului si simteam cum veninul imi inunda coltii…  Am lecturat curios cea de-a doua planeta: era la fel ca prima. Asta era prea de tot !

La coborarea din tren am profitat de un moment de neatentie al vanzatorului si i-am subtilizat papagalul, pe care l-am ingurgitat imediat – am un venin foarte bun. L-am privit apoi pe vanzator. N-am mai vazut niciodata o mutra mai disperata ca a lui. Mi-a fost mila de el, insa n-aveam ce face: nu-mi placusera planetele lui !

P.S.  Rog  D.N.A.-ul sa su se deranjeze, cheltuind timp si bani, si sa considere cele scrise mai sus drept un autodenunt. Nu voi recunoaste nimic, nici macar in fata Marii Adunari Nationale.

bilete de papagal 1

4 gânduri despre “Bilete de papagal

  1. Nu de mult timp mi-am amintit de singura mea intamplare pe tema asta. Cred ca sant 50 de ani de atunci.
    Tocmai vizitasem, cu scoala, Inchisoarea Doftana si, la cativa pasi de la iesire se vindeau niste puisori de puf care ii imitau foarte bine pe cei reali. Bineinteles ca fiecare-si cumpara macar unul. Alaturi, era un barbat cu doi papali micuti, care vindea biletele. Si acolo se dadea navala si, cu chiu-cu vai, m-am hotarat sa ma inspaimant si eu de viitorul meu.
    … De aceea cred ca n-am uitat asta. Mi s-a prevazut ca voi avea 4 copii… ceea ce este adevarat daca nu uit ca am pierdut o sarcina… si ca voi muri la 62 de ani.
    Asta n-o s-o mai pot certifica dar… in 3 ani ar fi sorocul.
    … De aceea, mai bine, nu te juca cu focul!

    Apreciază

  2. Stati linistita, Viperei nu-i mai place sa se joace cu focul, desi cunoaste secretul acestuia.
    De la o varsta iti trebuie ceva mai consistent, cum ar fi focoasele nucleare. Am o gramada in debara.
    Cateodata Vipera e trista, suparata rau pe omenire, si atunci scoate cate o bomba neutronica, o armeaza si se intreaba: „Ce e viata ? Ajunge o apasare de buton si…”

    Apreciază

    1. VIPERA NEAGĂ

      Stii, la inceput l-am intrebat pe vanzator daca vorbeste papagalu’. Mi-a spus ca asta nu, celalalt… Se referea la mine… Mi-a placut poanta, spiritul sau de gluma m-a determinat sa-i cumpar nu unul, ci doua bilete… 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

